Претрага
Close this search box.

Humanost

Nepristrasnost

Neutralnost

Nezavisnost

Dobrovoljnost

Jedinstvo

Univerzalnost

Projektni ugovor za implementaciju apela broj MDR66001 – Ukrajina i ostale pogođene zemlje – sa različitim izvorima finansiranja

6. aprila 2022. godine je zaključen ugovor između Međunarodne federacije društava Crvenog krsta/Crvenog polumjeseca (“IFRC”) i Crvenog krsta Crne Gore čiji je cilj pružanje podrške izbjeglicama iz Ukrajine koje se nalaze u Crnoj Gori.

Ova podrška podrazumijeva različite aktivnosti među kojima su obezbjeđivanje humanitarne pomoći izbjeglicama kroz distribuciju paketa hrane, higijene, drugih osnovnih artikala za život, kao i pružanje psiho-socijalne podrške za ugroženo stanovništvo.

Sve aktivnosti imaju za cilj ublažavanje ljudske patnje i omogućavaju zaštitu i poštovanje ljudskih prava.

Crna Gora je prepoznata kao sigurna destinacija i u kontinuitetu bilježi veliki broj Ukrajinskih ali i drugih izbjeglica i osoba u pokretu. Volonteri i zaposleni Crvenog krsta Crne Gore se trude da odgovore na sve veće potrebe na terenu i da se što bolje pripreme za odgovor na ovakve i slične krize.

Shodno tome Crveni krst Crne Gore je 5.8.2022. godine potpisao amandman postojećeg ugovora sa MFCK/CP kojim je planiran nastavak dosadašnjih aktivnosti kao i sprovođenje novih aktivnosti i usluga kako bi se adekvatno zadovoljile potrebe sve većeg broja korisnika.

Planirane aktivnosti:

  • Individualne i grupne radionice za mentalno zdravlje i psihološku podršku za odrasle i djecu;
  • Podrška obrazovnom procesu kroz časove jezika za djecu i odrasle;
  • Distribucija školskog materijala;
  • Distribucija higijenskih kompleta;
  • Distribucija paketa sa hranom;
  • Nabavka i distribucija neprehrambenih artikala i opreme;
  • Specifične aktivnosti koje se bave potrebama ranjivih grupa;
  • Podrška u ostvarivanju prava zagarantovanih privremenom zaštitom (boravište u Crnoj Gori, pogodan smeštaj, neophodna pomoć i sredstva za život, zdravstvena zaštita, osnovno i srednje obrazovanje, relevantne informacije o pravima i obavezama, službene procedure, podrška u integraciji, rad);
  • Uspostavljanje porodičnih veza;
  • Organizovanje treninga za volontere i zaposlene;
  • Uspostavljanje call centra u cilju lakšeg informisanja.