Nakon izbijanja i eskalacije sukoba na Kosovu, preko 4.000 pripadnika romske (RAE-Romi, Aškalije i Egipćani) populacije potražilo je spas u Crnoj Gori i “skrasilo” se na periferiji Podgorice, u mjestu Vrela Ribnička.
UNHCR i druge humanitarne organizacije, uz pomoć podgoričke opštine, brzo su reagovale i podigle za “prvu pomoć” šatorsko naselje. Snažna oluja 5. decembra 1999. god. uništila je ili oštetila većinu od oko 400 šatora koji su bili podignuti.
Ubrzo je italijanska humanitarna organizacija uz pomoć drugih agencija, UNHCR-a, i opštine Podgorica sagradila naselje i upravljala njime do 30. avgusta 2003.god, od kada taj projekat preuzima Crveni krst Crne Gore.
Crveni krst Crne Gore od kraja 2002. godine počinje sa pilot projektom vrtića za djecu koja žive u kampovima, podržan od strane Danskog Crvenog krsta, imajući u vidu da je stepen nepismenosti ogroman i uvidjevši da je romska populacija najsiromašnija upravo u sferi obrazovanja.
Tokom proteklih godina Crveni krst Crne Gore je razvijao aktivnosti na planu obrazovanja romske populacije, kako djece tako i kod odraslih, uz finasijsku podršku Danskog Crvenog krsta, UNHCR-a, Evropske agencije za rekonstrukciju, Romskog obrazovnog fonda, Ministarstva prosvjete i nauke Crne Gore, Švajcarske organizacije za razvoj i saradnju (SDC) i mnogih drugih.
Danas projekat podržava Danski Crveni krst i SDC i prerastao je u niz aktivnosti čiji je opšti cilj podrška implementaciji Strategije za smanjenje siromaštva i socijalne isključenosti, dok je poseban cilj poboljšan pristup formalnom i neformalnom obrazovanju za RAE djecu i omladinu iz kampova Konik.
Aktivnosti koje se realizuju u okviru pomenutog projekta su:
- Izrada priručnika za rad sa djecom u predškolskom, kako bi se omogućilo nastavnicima koji rade sa njima, da što kvalitetnije pripreme djecu za polazak u prvi razred osnovne škole. Ovaj priručnik izrađen je od strane stručnih lica i napravljen upravo u skladu sa uslovima i navikama i potrebama djece koja žive u kampovima Konik I i II;
- Oblici rada vrtića i predškolskog za 160 djece od 3-6 godina, svakog radnog dana 2-3 sata. U ovim vrtićima djeca uče i razvijaju svoje vještine po metodu centara interesovanja i pripremaju se za što lakši upis u školu, kao i po programu koji je posebno razvijen, kako bi se ova djeca što bolje pripremila za polazak u školu;