Претрага
Close this search box.
Nastavljen „Servis personalne asistencije za osobe sa invaliditetom“ u Podgorici

Crveni krst Crne Gore je ovih dana završio sve potrebne procedure oko angažovanja novih personalnih asistenata za osobe sa invaliditetom, tako da je projekat „Servis personalne asistencije za osobe sa invaliditetom“ nastavljen u svom punom kapacitetu.

Ovaj servis je Glavni grad Podgorica – Sekretarijat za socijalno staranje uveo 2018. godine kao pilot projekat, sa ciljem unaprjeđenja kvaliteta života osoba sa invaliditetom na teritoriji Podgorice. Usluge koje osobe sa invaliditetom dobijaju kroj ovaj projekat su se pokazale veoma korisnim, pa je on nastavljen i u 2019. godini, kao i u 2020. godini, u kojoj je Glavni grad za njegovu implementaciju opredijelio 50 000 eura.

Projekat je u novoj fazi startovao već 1. januara, kada su nastavili sa radom personalni asistenti koje smo angažovali tokom prethodne projektne faze. Kako je projekat proširen, morali smo da odabaremo nove korisnike, kao i da angažujemo nove personalne asistente, što je i urađeno ovih dana. Odluka o korisnicima koji su obuhvaćeni servisom opet je donešena u saradnji sa nevladinim organizacijama i udruženjima koja aktivno brinu o osobama sa invaliditetom, i u saradnji sa Sekretarijatom i Centrom za socijalni rad, kao i na osnovu procjena našeg mobilnog tima, do kojih se došlo tokom posjeta osobama sa invaliditetom i uvida u njihove potrebe. Nakon toga, odabrani korisnici su učestvovali u procesu selekcije personalnih asistenata, koji su angažovani„, pojašnjeno je iz Crvenog krsta Crne Gore, koji koordinira projektom.

U „Servis personalne asistencije za osobe sa invaliditetom“ je uključeno šest personalnih asistenata sa punim radnim vremenom, koji svakodnevno korisnicima kojima su dodijeljeni pomažu oko zadovoljavanja njihovih ličnih, kućnih i socijalnih potreba i na taj način im olakšavaju funkcionisanje. Sam servis prevazilazi okvire personalne asistencije, jer se korisnicima pružaju i dodatne usluge, u skladu sa njihovim potrebama. Kroz projekat su angažovana i dva asistenta, koja pružaju pomoć gluvim i nagluvim osobama, kroz prevođenje znakovnog jezika. Rad prevodilaca je i u ovoj fazi projekta podržala Telenor fondacija, koja je na samom njegovom početku opredijelila mobilne telefone za njih, a i u ovoj projektnoj fazi, kao i u prethodnim, su obezbijedili i besplatne pakete, koji su potrebni za komunikaciju i realizaciju servisa za članove Udruženja gluvih i nagluvih.

Iz Sekretarijata za socijalno staranje su i povodom početka ove projektne faze iskazali opredijeljenost da u kontinuitetu rade na unaprjeđenju kvaliteta života osoba sa invaliditetom, ali i drugih kategorija lica kojima je potrebna podrška. Tim povodom su, zajedno za Crvenim krstom, pozvali i privatni sektor da se aktivnije uključi u pružanje podrške servisima ove vrste, uz zahvalnost Telenor fondaciji koja je i ove godine prepoznala važnost ovakvog društveno odgovornog djelovanja.